M5

Ön is tudja? – Napi szórakoztató, műveltségi kvízműsor

A játék menete, lényege:

Az Ön is tudja? általános műveltségi kérdéseket felsorakoztató kvízműsor. Témakörei lehetnek: irodalom, történelem, zene, művészet, földrajz, vallás, tudomány, stb..

A kvízjáték egy betelefonáló játékos és a műsorvezető között zajlik. A képernyőn kiírt és a műsorvezető által elmondott telefonszám felhívásával lehet bekerülni a játékba. A telefonszám az adás előtt fél órával már hívható, egészen az adás végéig.

A betelefonáló játékosokat egy telefonos munkatárs regisztrálja, felírja a játékosnak jelentkező nevét, címét és telefonszámát.

A játékosnak jelentkezőket a vezérlőből hívja vissza egy másik munkatárs az adásba kerülés előtt néhány perccel.

Minden játékosnak 5 perc áll a rendelkezésére, ezzel az idővel gazdálkodhat, hogy tíz kérdésre helyesen válaszoljon, a könnyebb feladatoktól a legnehezebbek felé haladva. Az idő múlását a képernyőn egy visszaszámláló óra mutatja.

A kérdéseket egy számítógépes program véletlenszerűen, de a nehézségi szintek figyelembevételével adja. A kérdések megjelennek a képernyőn, és hozzájuk a négy válaszlehetőség is sorszámozva. A műsorvezető fel is olvassa a kérdéseket és válaszlehetőségeket. A játékos, ha már a felolvasás előtt/közben tudja a választ, nem kell megvárnia, míg a műsorvezető felolvassa azt, közbeszólva mondhatja a szerinte helyesnek vélt megoldás számát. (Ezzel időt takaríthat meg.)

A telefonáló a könnyebb feladatokat néhány másodperc alatt valószínűleg megoldhatja, de a nehezebb feladatok több időt vehetnek igénybe. A telefonáló nem választhat magának témakört és nem cserélhet kérdést a játék során.

A tíz kérdés szintjei:

1-3. könnyű kérdések
4-6. középnehéz/haladó kérdések
7-10. legnehezebb kérdések

Három helyen lehet megállni úgy, hogy nyereménnyel távozzon a versenyző. Illetve két helyen, mert a 10.kérdés után már nincs további kérdés..

A megoldás formája: 4 lehetséges válasz közül adja meg a jó megoldást. Mindig egy jó megoldás van.

Ha a 3. vagy 6. szintre eljut a játékos, és ott jól válaszol, dönthet, elviszi a nyereményt, vagy megy tovább, immár új nyereményért. Ha tehát a továbbhaladást választja, akkor az addig megszerzett nyereményét elveszíti. Tehát nincs nyereményhalmozás sem, ha valaki a 6. kérdésre adott helyes válasz után dönt úgy, hogy abbahagyja a játékot, akkor a 6.szint nyereményét kapja csak meg, a 3.szint nyereményét már nem. Ha a 3. és a 6. szint között esik ki a játékos – például a 4., 5., kérdésnél, vagy a 6. és 10. között, például a 7., 8., vagy 9. kérdésnél, akkor elveszíti a korábban megszerzett nyereményét is. Ha letelt az idő (az 5 perc), és a játékos nem ért el a 10. kérdésig, vagy elért oda, de nem tudta a helyes választ, szintén kiesik.

Az óra, amely a képernyőn 5 perctől számolja vissza az időt, akkor áll meg, amikor a 3. és/vagy a 6. szint kérdésére jó választ adott a játékos. Így, amíg a reklámspot megy, és a játékos eldönti, hogy elviszi-e a nyereményt, vagy tovább megy, addig nem veszít időt a játékos. Amint a továbblépés mellett dönt, az óra újra elindul.

Amennyiben a műsoridő a játékos rendelkezésére álló 5 perces időkeret alatt telik le, úgy hogy a játékos még játékban van, akkor a játékos másnap folytathatja a játékot attól a szinttől, ahol tartott, és a hátralévő ideje is annyi, amennyivel abbahagyta előző nap a játékot. Amennyiben ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, vagy a következő játéknapon nem elérhető, azt úgy kell tekinteni, hogy a játékból kiesett, vagy ha épp egy nyereménynél áll, akkor azt elviheti.

A játékosnak a nyereményét az MTVA vagy a nyereményt biztosító reklámozó juttatja el, megállapodás szerint.

Erről minden betelefonálót tájékoztat a telefonos munkatárs még a regisztrációkor: pontos tájékoztatást ad arról, hogyan, kitől fogja megkapni a nyereményét.

A nyereményadó nem a nyertest terheli!

Videó ajánló

Olvasson tovább