Napközben: November 4., nemzeti gyásznap

A november 4-i adás tartalmából.
 

November 4., nemzeti gyásznap. 1956, a 20.századA gyerekek fiatalok számára miként lehet elmagyarázni e nap jelentőségét illetve a nemzeti gyásznap jelentését? A szülők és a pedagógusok is tehetnek ennek érdekében. Hogyan lehet az oktatásban elhelyezni, a fiatalok számára befogadhatóvá tenni a nemzeti gyásznapo(ka)t? Mit tehet az iskola, milyen eszközeik vannak? Mi a szülő felelőssége ebben a témakörben?

A szövetkezetekről szóló törvény júliusi módosítása évente több tízezer kisgyermekes édesanya – és édesapa – számára nyitja meg az utat, hogy a gyermeknevelés mellett rugalmas feltételekkel munkát vállalhasson. A jogszabály azt teszi ugyanis lehetővé, hogy a kisgyermekkel otthon maradó szülők szövetkezetet alakíthassanak, vagy szövetkezetbe lépjenek be, mely az általános munkajogi korlátoknál rugalmasabb feltételeket biztosít számukra, így a munkájuk tartalmát, módját és mértékét az érintettek maguk dönthetik el, illetve járulékkedvezmény is megilleti a szövetkezeti tagokat. A többek között munkaerő-közvetítéssel, kölcsönzéssel és toborzással is foglalkozó, magyar tulajdonú WHC Csoport a közelmúltban elindította saját kismama-szövetkezetét, a WHC Family Kisgyermekkel Otthon Lévők Szövetkezetét. Mennyire fontos a kismamák számára, hogy miharabb munkába állhassnak? Miként működik egy ilyen szövetkezet? Hogyan lehetnek tagjai a kismamák?

Magához tér a sportturizmus a pandémia után? 2022 elején Magyarország rendezi – Szlovákiával közösen – a férfi kézilabda Európa Bajnokságot. Szegeden és Budapesten új sportcsarnok épül és megújult a debreceni Főnix Aréna is. De vajon lesznek, lehetnek-e szurkolók? Az elmúlt években ugyanis számos világeseményt kellett nézők nélkül megrendezni a koronavírus miatt. Jelentősen visszaesett a sportturizmus ennek következményeként. Holott egy-egy világverseny manapság már nemcsak a sportról szól, hanem egy multikulturális rendezvény is egyben, hogy még inkább vonzó legyen azok számára is, akik nemcsak a sport miatt érkeznek egy-egy sporteseményt.

A személyes brand építéséhez fontos az általunk képviselt értékeket tudatosan is kommunikálni, de elsősorban az ügyfeleink tapasztalatai alapján építhetjük toronymagasra, vagy rombolhatjuk porig a hírnevünket. Egyre több fiatal fordul a közösségi oldalak felé, ott megtalálva. Személyes brandünk kifejezetten fontos lehet munkahely váltás esetén is, hiszen a munkaadók, a hr szakemberek már figyelik/figyelhetik közösségi oldalainkat, mit, hogyan, milyen csatornákon keresztül kommunikálunk, milyen értékeket képviselünk?

IDE KATTINTVA a teljes adás visszahallgatható!

Napközben – Kossuth Rádió –  november 4., csütörtök, 9:05

Szerkesztő: Cseszregi Balázs

Tovább a műsoroldalra >>>

Olvasson tovább