Alsós
8:00 – 1. osztály
8:15 – 2. osztály
Felsős
8:30 Kémia – A földkéreg anyagai (7. osztályos tanulók számára)
A föld mélye mindig izgatta az emberek fantáziáját. Ám a földkéreg tanulmányozása nem csupán a bányászat és a nemesfémek utáni kutatást jelenti. A Felsősben ezúttal dr. Márk László kémikussal szállhatunk alá a mélybe, és ismerhetjük meg a különböző rétegeket, amelyek bolygónkat felépítik. Pihenésképpen pedig egy valódi kovácsműhelybe is ellátogatunk.
9:00 Nyelvtan – A hozzászólás, a felszólalás és a kiselőadás (8. osztályos tanulók számára)
A nyilvános beszédtől sokan tartanak. Mások vagy ismeretlenek előtt beszélni sok szempontból nehezebb, mint egy baráti társasában beszélgetni. A Felsős következő adásában a nyilvános beszéd műfajairól, jellegzetességeiről, technikáiról beszélgetnek a műsorvezetők.
9:30 Történelem – A gyűlölet öröksége, az antiszemitizmus (7. osztályos tanulók számára)
Habár előítéletekkel nap mint nap találkozunk, sőt talán mi magunk is hajlamosak vagyunk rá, az antiszemitizmus valamennyiünket borzongással, félelemmel, szorongással tölt el. Vajon hogyan juthat el egy társadalom odáig, hogy egy embercsoport megsemmisítésére törekszik? Mit jelent a kollektív bűnösség? A Felsősben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
10:00 Fizika – Mágneses alapjelenségek (8. osztályos tanulók számára)
A sztatikus elektromosság jelenségeivel nap mint nap találkozhatunk. Ez a találkozás néha mulatságos: frissen szárított hajunk hosszabb hajszálai égnek állnak. Máskor kellemetlen élményünk lehet: ha felállunk egy műanyag székről, vagy ha az autó kilincséhez érünk kiszállás közben, gyenge áramütést, szikrapattogást érzünk. A jelenség magyarázatát Felsős következő adásában ismerhetitek meg. Tartsatok velünk!
10:30 Erkölcstan – Konfliktusok a párkapcsolatban (7. osztályos tanulók számára)
Egy kapcsolatban számos buktató adódik – ezeken túljutni, a felmerülő problémákat megoldani, a konfliktusokat kezelni, kompromisszumra jutni nagyon fontos. A megoldás olykor nagyon egyszerű, de néha pont az ellenkezője. A Felsős következő adásában ezekről a nehézségekről beszélgetnek a műsorvezetők Kovács Barbara evangélikus lelkésszel.
11:00 Nyelvtan – A következtető és a magyarázó mellérendelő összetett mondatok (8. osztályos tanulók számára)
Nyelvtanra fel! A Felsősben ma a műsorvezetők folytatják az összetett mondatok tanulmányozását, Papp Zoltán segítségével. S ha már nyelvtan, akkor a magyar nyelv eredetéről, kialakulásáról, nyelvrokonságáról s ennek kutatásáról is megtudhattok pár érdekességet.
Szólalj meg – angolul
11:30 33. és 34. lecke
Szólalj meg – franciául
12:00 16-20. lecke
Érettségi
12:30 Magyar nyelv-és irodalom – Madách Imre: Az ember tragédiája II.
A következő magyar órát továbbra is Madách Imre Az ember tragédiája című művével folytatjuk, részletesen elemezve a különböző színek történéseit, eszméit.
13:00 Matematika – Koordinátageometria I.
A koordinátageometriával foglalkozunk, amely a legnehezebb anyagrészek közé tartozik, mert ötvözni kell benne a geometriát az algebrával. Tehát nem elég, jól ismerni az alakzatok tulajdonságait, az egyenletrendezésben is otthonosan kell mozogni. Eddig minden évben találkozhattunk egy „szép” összetett feladattal ebből a témakörből a májusi vagy az őszi érettségi feladatsorban.
13:30 Kémia – Sav-bázis reakciók
Egy anyagot akkor nevezhetünk savnak vagy bázisnak, ha ismerjük a partnerét, tehát egy anyag csak valamihez képest lehet sav vagy bázis. A leszakadó proton szabadon nem létezhet, vagyis egy anyag csak akkor viselkedhet savként, ha van egy másik anyag, amelyik képes megkötni a protont.
14:00 Földrajz – A tengervíz mozgásai és azok felszínformáló hatásai
A világtenger, mely Földünk felszínének több mint kétharmadát teszi ki, hatalmas vízmennyiséget foglal magában. Mozgó rendszerekben, pl. a tengelye körül forgó Földön, illetve az időjárás jelenségeinek kitéve lehetetlen, hogy mozdulatlan maradjon. Az érettségi követelmények három mozgástípus megkülönböztetését és jellemzését írják elő: a hullámzást, a tengerjárást, vagy árapályt, valamint a tengeráramlásokat.
14:30 Történelem – Szent István államszervező tevékenysége
Bemutatjuk István államszervező tevékenységét, az alábbi szempontokra térünk ki:
o A fejedelmi és a királyi hatalom megszerzése, külkapcsolatok
o A közigazgatás és az egyház megszervezése
o A törvényekből kibontakozó társadalomkép
14:45 Mozogj otthon!
20:25 Netorika
Mindenki akadémiája
22:40 Baltavári Tamás: Animáció, interakció, edukáció
A belépéssel kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta az Adatkezelési nyilatkozatot.