Napközben: A World Chachán a világ második legszebb városának választották meg Budapestet

Az augusztus 15-i adás tartalmából
 

Budapest 2. leszebb város + egyre trendibb a Balaton
ismétlés:: A World Chachán a világ második legszebb városának választották meg Budapestet. A magyar főváros olyan városokat utasított maga mögé, mint Róma, Firenze vagy Párizs. Lassan már megszokhatjuk a hízelgő értékeléseket, de milyen építészeti értékeknek, lehetőségeknek köszönhetjük az előkelő címet? Mitől lesz szép és élhető a város? Mitől egyre népszerűbb fővárosunk a turisták körében? Miféle lehetőséget jelent mindez?

riporter. Farkas Szabolcs
Caesar Éva, Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége elnöke
Böszörményi-Nagy Gergely, Design Terminál vezetője
Tima Zoltán, Budapesti építész kamara elnökségi tagja

Hallgassa meg!

Egyre trendibb a Balaton, és még csak most jön a java

Hoffmann Henrik, a Balatoni Regionális Turizmus Szövetség elnöke és a Siófoki Fürdőegyelet elnöke

Hosszú évek óta fejlődik a Balaton – állítja a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke. Hoffmann Henrik szerint a szolgáltatók és a szolgáltatások is sokat változtak az elmúlt években és a helyi programok is csábítóak mind a magyar, mind a külföldi vendégek számára. Egy kormánydöntés alapján a Balaton két éve 370 milliárd forrást kapott infrastruktúrafejlesztésekre, településfejlesztésekre, és strandfejlesztésekre, amelyek el is indultak – mondta Hoffmann Henrik, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke.

Kötelező olvasmányok szerepe ismétlés + Koronázási ceremónia, identitásformálásban, történelmi ősök és szentek tisztelete
ismétlés:: Az MTA közelmúltban tartott konferenciát arról, hogy, mi az olvasmányok szerepe a kulturális azonosságtudat alakításában, illetve milyen műfajok a legmegközelíthetőbbek különböző életkorok számára? Sokszor beszélünk arról, hogy Jókait vagy Móriczot nem olvassák el a mai iskolások, de miért fontos mégis, hogy eljusson hozzájuk a történet? A
történelmi filmek, regények különösen fontos szerepet játszanak a diákok identitástudatának kialakulásában, hol, hogyan jutnak ehhez hozzá a fiatalok? Kell-e ahhoz magyar fantasy regény, film vagy történelmi rajzfilmsorozat, hogy mélyebben elgondolkodjanak egy korszakról? Mit tud ma átadni egy pedagógus?
riport: Pilisy Csenge
Szilágyi Zsófia, Szegedi Tudományegyetem professzora
Takaróné Palágyi Márta, történelem és irodalomtanár (Kossuth Lajos gimn.)
Bán János író

Hallgassa meg!

KORONÁZÁSI CEREMÓNIA- Hatodik alkalommal mutatnak be idén augusztusban Koronázási szertartásjátékot Szikora János rendezésében Székesfehérváron. II. András koronázása elevenedik meg a Nemzeti Emlékhelyen

Szikora János rendező
Takaró Mihály irodalomtörténész

Fejlesztik a gyermekjóléti szolgálatokat ismétlés + Rászorulók táboroztatása
ismétlés: Félidejéhez érkezett, és az eddigi tapasztalatok szerint sikeres a gyermekjóléti szolgálatok fejlesztését szolgáló modellkísérleti program, amelynek célja az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység bevezetése Magyarországon, melynek célja, hogy hátrányos helyzete miatt egyetlen gyermek se maradjon ki az oktatási intézményekből. Ezen kívül a kezdeményezés hangsúlyos eleme végzettséghez segíteni a veszélyeztetett körülmények között élő, segítségre szoruló fiatalokat. Mikor, hogyan juthat egy rászoruló gyermek a gyermekjóléti szolgálat, a családsegítő látókörébe? Miféle segítséget kaphatnak? Milyen szakemberek, hogyan segítenek a rendszerben? Mi változott az elmúlt esztendőben (illetve az elmúlt években)? riporter: Pilisy
Takács Imre, Magyar Családsegítő- és Gyermekjóléti szolgálat Országos egyesületének elnöke
Bogdán Imre, Kaposvár tanoda vezetője
Kálosiné Tóth Katalin, Biztos kezdet gyermekház vezetője, Tarnabod

Hallgassa meg!

+ ERZSÉBETTÁBOR- riport: Czifra Szilvi

Hallgassa meg!

Csökkenő IQ-ismétlés+ új tartalom- Franciaországban iskolában betiltották a mobiltelefonokat, tableteket az iskolában

Ismétlés: Egy felmérés szerint csökken a fejlett európai országokban élők intelligenciaszintje. Az elsősorban Skandináviát és az Egyesült Királyságot vizsgáló új kutatás szerint a fejlett országokban az 1900-as évek közepétől megfigyelhető növekvő tendencia az 1990-es évek közepén megbicsaklott, azóta az IQ-szint inkább csökkenést mutat, 1995 óta „széles körű társadalmi változás nyomta rá a bélyegét a gyerekek fejlődésére-gondolkodására is, és ez évről évre meghatározóbb lesz”. Szerinte ez a változás a technológia fejlődése, elsősorban a kommunikáció módját teljesen átalakító játékkonzolok és okostelefonok megjelenése.
Valóban ennyire negatívan hat az okostelefon az IQ-ra? Egyáltalán csökkenhet az IQ? Miféle kompetenciák javulnak, és mely képességeket ronthatja a technikai eszközök használata?
Bogdán Richárd Mensa klub elnök
Pécsi Rita, tanár, pedagógiai kutató
+ Tari Annamária pszichológus

Hallgassa meg!

Napközben – Kossuth  augusztus 15., szerda, 9:00

Tovább a műsoroldalra >>>

Videó ajánló

Olvasson tovább