Napközben: Hallgatói panasz nyomába eredünk

A február 16-i adás tartalmából
 

Élelmiszerpazarlás
Míg napjainkban világszerte hatalmas élelmiszerpazarlás zajlik, egyre nagyobb hangsúlyt kap az élelmiszerfeleslegek megmentése is. Az Élelmiszerbank a tavalyi évben a korábbi eredmény közel kétszeresét, 9 300 tonna élelmiszert mentett meg, amivel több mint 300 000 rászorulónak tudtak segítséget nyújtani. Az élelmiszerfelesleg mennyisége Magyarországon becslések szerint közel 2 millió tonnát tesz ki, az ebből megmenthető mennyiséget az Élelmiszerbank 80 – 100 000 tonnára becsüli. Az Élelmiszerbank partnereivel közösen azon dolgozik, hogy ebből a hatalmas mennyiségből egyre többet tudjon megmenteni a kidobástól és eljuttatni a nélkülözők asztalára. Hogyan tudjuk segiteni ezt a munkát? A tudatos fogyasztás, vásárlás előszobája az élelmiszerpazarlás megakadályozásának? Mit tesznek a nagy üzletláncok, szállodák, éttermek a megmaradt, de még jó minőségű, felhasználható alapanyagokkal? Hogyan jut el a mezőgazdasági felesleg a rászorulókhoz?
riporter: Czifra Szilvia-Bicskei Bea
vendég: Sczigel Andrea, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület külső kapcsolatok igazgatója
Cseh Balázs, Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnök

Korlátok nélkül
Az Autisták Országos Szövetsége és az MTA-ELTE kutatócsoportja együttműködésével mobil applikációt fejlesztenek a szakemberek, amellyel speciális, egyéni igényekre szabható támogatást nyújtanak majd az érintetteknek. A programnak köszönhetően az autista személyek könnyebben férhetnek hozzá a különböző szolgáltatásokhoz, és mindennapi életvitelükhöz is célzott segítséget kapnak.
riporter: Körmöczi Zsuzsa
Kővári Edit, az AOSZ / Autisták Országos Szövetsége/ elnöke
– kutatócsoport egyik tagja/ szervezés alatt/
-egy érintett autista személy/ szervezés alatt/

Hiányos termék leszállítás- fogyasztói panasz
Hallgatói panasz nyomába eredünk, mely szerint egy idős házaspár fürdőszoba felújításba kezdett. Még a munkálatok előtt egyben megvették a szükséges anyagokat szanitereket, zuhanytálcát, kabint stb, az egyik nagy fürdőszoba felszereléseket árusító cégtől, amit azok le is szállítottak. Átvették az anyagokat (aláírták a szállítólevelet), de sajnos nem bontották ki a zuhanykabin elemeit tartalmazó csomagolást (sem). Idő közben egészségügyi okok miatt leálltak a munkálatok. Néhány héttel később, amikor a mesterek folytatták a munkát és kinyitották a dobozokat vették észre hogy hiányos a szállítmány. A házaspár azonnal jelezte panaszát a cégnek, illetve személyesen is jártak a vásárlás helyszínén több alkalommal de igazukat azóta sem sikerült bizonyítani. Hová fordulhatnak? Mennyire életszerű hogy a laikus vásárló mindent tételesen ki kell bontson, át kell nézzen mielőtt aláírja a szállítólevelet? Ha utólag derül ki hogy hiányzik egy alkatrész, akár csak egy apró csavar hogyan bizonyítható? Lehet-e ilyen esetben méltányosságot kérni? Hány hétig hónapig húzódhat az ügy?
riporter: Czifra Szilvia
vendég:
Dr. Paragi Attila, fogyasztóvédelmi szakértő, a Nívó Fogyasztóvédelmi Egyesület alelnöke
Dr. Baranovszky György, Budapesti Békéltető Testület elnök

Bozsik gazda
„színes”- informatív: Február 19-ig kell jelentkezni a középiskolákba: Pongrácz László, Oktatási Hivatal, Köznevelés Programok Főosztályának vezetője

IDE KATTINTVA vissza tudják hallgatni a teljes adást!

Napközben – Kossuth, február 16., péntek, 9.00

Szerkesztő: Czifra Szilvia-Körmöczi Zsuzsa
Műsorvezető: Banner Géza

Tovább műsoroldalra >>>

Olvasson tovább