Bartók Rádió

Kapcsoljuk a New York-i Metropolitan Operaházat Georg Friedrich Händel: Agrippina

Agrippina csak azért lett Claudio felesége, hogy császárnőként trónra segítse első házasságából való fiát, Neronét. Célja érdekében minden eszközt – rágalmazást, csalást, árulást – megengedettnek tart. Az erősebb győz, a császárnő eléri célját. A gyöngébbek pedig visszavonulnak a politikától.

A Metropolitan közönsége az elmúlt évtizedekben három Händel operát láthatott New Yorkban – a Rinaldo, a Julius Caesar és a Rodelinda – is színre került a Met színpadán, nem is beszélve oratóriumainak alkalmi előadásairól, vagy Az elvarázsolt sziget című pasticcio-operáról, amelynek zenei anyaga tekintélyes részben szintén Händel zenéjén alapult.
A Nero császár és édesanyja, Agrippina közti fordulatos, véres fejleményekben sem szűkölködő történet a 18. századi olasz operára jellemző da capo-áriák sorában elevenedik meg – kiváló előadók tolmácsolásában. Agrippinaként Joyce DiDonato ismét igazi primadonna-szerepben mutatkozhat be az őt bálványozó New York-iaknak, Harry Bicket pedig a barokk zene elismert előadójaként irányítja a Sir David McVicar rendezte új produkciót.

Georg Friedrich Händel: Agrippina
Háromfelvonásos opera
Szövegét Vincenzo Grimani írta
Vez.: Harry Bicket
Km.: New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara
(Karig.: Donald Palumbo)
Agrippina – Joyce DiDonato (mezzoszoprán),
Nerone – Kate Lindsey (mezzoszoprán),
Poppea – Brenda Rae (szoprán),
Claudio – Matthew Rose (basszus),
Ottone – Iestyn Davies (kontratenor),
Pallante – Duncan Rock (basszus),
Narciso – Nicholas Tamagna (alt),
Lesbo – Christian Zaremba (basszus)

Bartók Rádió – február 29., szombat, 19:00

Videó ajánló

Olvasson tovább