Fábry

Fábry: Mindig dübörögni fog a banda

Az is bátor ember, aki arra vállalkozik, hogy összeszámolja hány koncertet adott pályafutása során, hiszen volt olyan év, amelybe négyszáz fellépésnek is be kellett férnie, mindez pedig utazással együtt, hiszen itthon és külföldön rajongók tömegei várták, hogy megpendítse éppen aktuális formációjában a basszusgitár húrjait. Nem csoda tehát, hogy ilyen tapasztalattal a háta mögött az idei eurovíziós dalválasztó verseny zsűrijébe is meghívást kapott.

Frenreisz Károly, aki a Metro, az LGT és a Skorpió tagjaként vált ismertté, de szakmai tevékenységével az egész hazai popélet fejlődésére hatással volt, hiszen hang- fény- és színpadtechnikai cége szinte minden jelentős rock- és könnyűzenei koncerten magas szinten teljesít.

Ha pedig valaki úgy érezné, hogy mindez nem jelentett megfelelő táptalajt a hétköznapinak korántsem mondható kalandok kiérlelésére, akkor gyorsan hozzá kell tennünk, hogy a Gundel család leszármazottjaként, Bujtor István testvéreként és Latinovits Zoltán féltestvéreként minden bizonnyal sikerült bőségesen feltöltenie a történettárát. Ebbe a szinte végeláthatatlan sztorilabirintusba léphet be virtuálisan Ön is. Olyan nevek is előkerülnek majd a beszélgetés során, mint Jimi Hendrixé, Rod Stewarté vagy éppen Chuck Berryé – és mindez csak a jéghegy csúcsa.

Frenreisz Károly Frenreisz Károly

Tévedések vígjátéka

Külön-külön is kimerítik a szőke ciklon kategóriáját, ketten együtt azonban apokaliptikus hurrikánt alkotnak.
Peller Anna színésznő és Peller Mariann műsorvezető mindig is jó testvérek voltak, nem volt helyzet, amelyben ki ne álltak volna egymásért – leszámítva talán az ugratást, amely náluk annyira hétköznapi tevékenység, hogy számukra már talán fel sem tűnik.
A külső szemlélő persze mindeközben levegőt sem kap sokszor a nevetéstől, hiszen ha a két, magas energiaszinten rezgő hölgy belekezd akár a gyermekkori csínytevések, akár az újabbkori rosszalkodások történeteinek felfejtésébe, akkor szem nem marad szárazon.
Az, hogy ráadásul még külsőleg is hasonlítanak egymásra további komikus élethelyzetek egész sokaságát produkálja, hiszen néha még a gyártásvezetők, színházi ügyelők is összetévesztik őket egymással, és időnként nem pont a testvérpár azon tagjának adresszálják mondataikat, akinek szánták azokat. A hölgyek mindezt már megszokták, sőt néha még rá is játszanak a helyzetre: volt például olyan szinkronfeladat, amelyet egyikük kezdett el, és a másikuk fejezett be, de azzal is szívesen szórakoznak, hogy egymást szinkronizálják.

Peller Anna és Mariann Peller Anna és Mariann

Minden távolság legyőzhető

Azt mondják, hogy mindenkinek van egy harca az életben, amelyet egyedül kell megvívnia.
Ha valaki, akkor Mányoki Attila hosszútávúszó ezt biztosan megtapasztalta.
Amikor a szülei az orvos tanácsára, hétévesen elvitték asztmás fiukat a zalaegerszegi uszodába, még senki sem sejtette, hogy pont az óceán lesz az a terep, amelyen Attila bizonyítani fog.

De ahogyan telt az idő, a hullámok közül kezdtek kirajzolódni a célok: először a Balatont úszta át hosszában, megállás nélkül, aztán sokkal vadabb vizekre tempózott, és azt vette a fejébe, hogy teljesíti a legnagyobb kihívást, amellyel egy úszó szembenézhet: az Ocean’s Seven nevű sorozatot, amely a világ hét legveszélyesebb tengeri csatornájának átúszását jelenti, és amely eddig mindössze hat sportolónak sikerült.
Mányoki Attila a hétből négy próbán már túl van, idén augusztusban pedig az Északi-csatorna átúszására készül.
Az úszásokon Attilát csupán egy hajó kíséri, ő pedig egy szál úszónadrágban száll a vízbe, amelyben az áramlatoktól a cáparajokig megannyi veszély leselkedik rá.

Mányoki Attila Mányoki Attila

A repülés szerelmesei

Ungár László és csapata megépítette Bleriot egykori gépének élethű másolatát, amelyet – csakúgy, mint az eredetit, amellyel először sikerült átrepülnie embernek a La Manche-csatorna felett, – a Vigadóban állítottak ki.

A gép most már a Magyar Régi Vitorlázórepülők klubjának hangárjában pihen, és arra vár, hogy megkapja a Légügyi Hatóságtól a berepülési engedélyt – a gépsárkány ugyanis nem csak az egykori repülő mása, hanem teljesen funkcionális, és röpképes darab. A váza kőrisfából készült, a motorja pedig ugyanaz az Anzani motor, amely az eredeti gép erőforrását is képezte.

Igen ám, de ebben a gépben egyetlen korabeli csavar sem található: a motortól, a légcsavarig mindent az Ungár László vezette csapat készített el, az egykori tervek alapján.
A közel tíz évnyi munka eredményeképpen most ők büszkélkedhetnek az egyetlen olyan Bleriot 11-essel a világon, amely újépítésű és röpképes.

Ungár László és csapata Ungár László és csapata

A Molnár Dixieland Band Fábrynál

Magyarország legrégebben fennálló és legismertebb, nem fővárosi jazz-együttese, a szegedi Molnár Dixieland Band ötven éve, 1964-ben alakult meg egyetemistákból, amatőr zenészekből.

Az akkoriban legnagyobbnak számító hazai könnyűzenei rendezvényen, a Salgótarjáni Jazz- és Tánczenekarok Fesztiválján 1966-ban, 1967-ben és 1969-ben egy ezüst és két aranydiplomát nyertek.

Külföldön 1972 óta szerepelnek rendszeresen, az első években Szeged Oldtimers néven. Pályájuk során olyan világhírű szólistákkal léptek fel, mint Fatty George (Ausztria), Eddy Davis, Tony Scott, Joe Muranyi (USA), John Mortimer, Ian Wheeler (Anglia), Marcel Zanini (Franciaország), Theis Jensen (Dánia).

Ötletük és diplomáciájuk nyomán sikerült létrehozni 1998-tól a „Dóm Dixie Gála” című műsort a Szegedi Szabadtéri Játékok színpadán, mely az ország legelőkelőbb és páratlan bemutatója ebben a műfajban.

Az együttes vezetője és tagjai számtalan elismerésben részesültek már, legutóbbi kerek, negyven éves évfordulójuk alkalmával például Szeged Város Aranyérmét vehették át.

Molnár Dixiland Band Molnár Dixiland Band

Tartsanak velünk csütörtök este 20:30-tól!

Fábry – Duna – május 19., csütörtök – 20:30
A műsorszám megtekintése 12 éven aluliak számára nem ajánlott.

Korábbi adások>>>

További olvasnivalók