×

Túl az Óperencián: Kerényi Miklós Gábor és Lőrinczy György

Egész héten az operettszínház elsőszámú vezetői, Kerényi Miklós Gábor a színház művészeti vezetője és Lőrinczy György Főigazgató Úr a Dankó Rádió vendége, akik sok érdekes személyes és színházzal kapcsolatos dolgokról is mesélnek majd nekünk.

A hét első felében a gyakran csak KERO néven emlegetett Kossuth- és Erkel-díjas, valamint Kiváló Művész címmel is kitüntetett rendezővel beszélgetek, aki 1950-ben született Budapesten. Édesanyja Kéri Margit énekművész, édesapja Kerényi Miklós György operaénekes volt. 1976-ban a Bartók Béla Zeneművészeti Konzervatóriumban ének szakon végzett, majd 1979-ben a Színház- és Filmművészeti Főiskolán színházelméletből szerzett diplomát.

Tanulmányai végzetével rendezett a kecskeméti Katona József Színházban és a Honvéd Művész Együttesben is, 1981 és 1989 között a Budapesti Operettszínház társulatához tartozott, vendégművészként pedig musicaleket rendezett Szegeden. Ezután lett a Magyar Állami Operaház rendezője, ahol elsősorban Verdi, Puccini, Mozart és magyar zeneszerzők operáit rendezte. 2001-ben visszatért az Operettszínházhoz, melynek 2014-ig igazgatója is volt, s ahol jelenleg művészeti vezetőként dolgozik.

 Lőrinczy György Lőrinczy György

Csütörtöktől a Főigazgató Úrral, Lőrinczy Györggyel folytatom a beszélgetést, aki korábban menedzsere, kreatív producere volt a színháznak, így jól ismeri és érti a társulatát.
Pályázatában „családi sorsszerűségnek nevezi azt a kapcsolatot, mely Őt és a családját a színházhoz fűzi. Nagy szeretettel és tisztelettel emlékezik Novák Ferencről, a rendkívüli koreográfusról, pedagógusról, társulatvezetőről és menedzserről , akit 11 évesen a Bihari Táncegyüttes utipoti csapatában ismert meg, és bár később, az együttes táncosaként profi előadóművészi és táncoktatói képesítést is szerezett és bőszen koreográfusnak készült –de „Tata” a szervezés irányába terelte, sőt keményen megmondta, hogy ezen a területen lát benne tehetséget, ha színházban szeretne érvényesülni.

Ez a jóslat bevált és bár volt táncos (Magyar Elektra, Szarvassá változott fiak),de ezután már rendezőasszisztens (Miss Saigon), sajtótitkár (Agrippina, Makrancos Kata), produkciós menedzser (A sevillai borbély, Elektra, Ory grófja), magyarországi jogtulajdonos (Elisabeth, Rómeó és Júlia), nemzetközi koprodukciós menedzser (Rudolf, A Bajadér), producer (Könnyű préda, Háry János), szerkesztő (Mesterségek Ünnepe, Tavaszi Fesztivál, Operett Gálák, Gálaműsorok), casting direktor (Bánk bán film), kreatív producer (Lépcsőházi matiné, Musicalmesék, Amerikai komédia), egyes gálaműsoroknál még rendező is (Várkert Bazár megnyitó).

17 évig vezette az ország legelső és legnagyobb zenész-színházi ügynökségét, a Pentatont.”

Korábbi adások >>>

Videó ajánló

Olvasson tovább