Maradj talpon!

Maradj talpon! szabályzat

MARADJ TALPON!

Szórakoztató napi kvízműsor

A játék menete:

A kihívó játékos a stúdió közepén áll egy ringben, őt veszi körül a tíz ellenfél, akikkel párbajoznia kell a nyereményért. A játék mind a 11 szereplője egy-egy csapóajtón áll. A 10 kihívott játékos előtt egy-egy hatalmas érme van, amely egy összeget rejt 100 és 1.000.000 forint között. Sem a kihívó, sem a kihívottak nem tudják, hogy mekkora összeg szerepel az érmén, míg egyikőjük ki nem esik a játékból.

 

Minden esetben a kihívóé a jog, hogy ellenfelet válasszon, tehát eldöntse, kit hív ki párbajra. Egyetlen szabályt kell betartania: először páros, majd páratlan számú csapóajtón álló ellenfelet kell választania, és így tovább.

 

Kihívó és kihívott villámkérdésekkel vívnak párbajt megállás nélkül. Az első kérdést mindig a kihívott kapja. Amint a kérdés megjelenik a képernyőn, elindul egy 20 mp-től visszaszámláló óra: a játékosnak ennyi ideje van a válaszadásra. Az óra elindulásával egyidőben a műsorvezető felolvassa a kérdést, tehát az is a gondolkodási időn belül történik. Ha a játékos sikerrel válaszol, máris jön a következő kérdés, ezúttal a kihívónak, akinek ugyanígy 20 másodperce van. Oda-vissza követik a kérdések egymást, egészen addig, amíg valaki ront. Ha a kihívott ad hibás választ, azonnal megnyílik alatta a csapóajtó, és fizikailag is kiesik a játékból. Ezt követően a műsorvezető felfedi az érméjének értékét (l. alábbi táblázat valamelyik összege), ami így a kihívó bankjába kerül, aki máris új ellenfelet választhat. A kihívó játékos célja, hogy minél több ellenfelet győzzön le, így gyarapítva saját nyereményét. Ha mind a tizet eltünteti a stúdióból, nem is a bank összegét (a 10 érme összértéke 3.750.200 Ft), hanem annak közel hétszeresét nyerheti: a 25 millió forintos fődíjat. Ugyanakkor a 10. párbajban az ellenfél játékos számára is óriási a tét: ha ugyanis sikeresen megakadályozza a kihívót abban, hogy megüsse a főnyereményt, elnyeri tőle az összes addig összegyűjtött pénzt, ami a 10. párbaj végére már a maximális összeg: 3.750.200 Ft!

 

Ha valamelyik párbaj során a kihívó hibázik, ő tűnik el a süllyesztőben, és a bank így senkié sem lesz. Az őt kiejtő kihívott viszont megnyeri saját érméjének értékét, és azzal távozhat a stúdióból. Ebben az esetben új kihívó érkezik a még bent maradt játékosokhoz, és a már megürült pozíciókba is új kihívottak jönnek: újabb párbajparti veszi kezdetét!

 

Ha a kihívó kiesik a játékból, a műsor folytatódhat ún. „rövidítéssel” is. A játékosok sosem tudják, hogy új kihívóval folytatják-e a küzdelmet, vagy hirtelen halállal, egymást kiejtve kell megpróbálniuk nyerni. A rövidítésben a kihívó játékos kiesése után csak a megmaradt kihívottak vesznek részt. Egymás után kapják a kérdéseket, a „menetirány” mindig az óramutató járásával megegyező, és a válaszadást mindig a legalacsonyabb sorszámmal rendelkező játékos kezdi. Ekkor kérdésenként már csak 10 másodperc gondolkodási idő áll rendelkezésre. Ha három játékos maradt a gyors körre, akkor minden helyes válasz 50.000 forintot ér. Amennyiben háromnál több játékos áll a helyén, helyes válaszonként 25.000 forintot gyűjtenek. Ez a bankba kerül. Aki a sorban rossz választ ad, kiesik, majd a kör folytatódik egészen addig, amíg csupán egyetlen kihívott játékos marad állva, aki a rövidítésben összegyűjtött bank teljes összegének boldog tulajdonosaként hagyhatja el a stúdiót. A rövidítésben az érmék összege már semmilyen szerepet nem játszik, és nem is derül ki, hogy a rövidítés szereplőinek érmetárcsáin milyen összeg szerepel. A rövidítés után új játék kezdődik egy új kihívóval és 10 új kihívottal.

 

A kihívó játékának szabályai:

A kihívó játékát mentőövek segítik, és nyerési szabályok akadályozzák.

A kihívó játéka elején két „életet” kap, ami azt jelenti, hogy ha egy kérdésre nem tud 20 mp-en belül válaszolni, de „passzol”, akkor a kihívottnak kell megválaszolnia a kérdését, akinek újabb 20 mp áll ehhez rendelkezésére.

– Ha a kihívott sikeresen megválaszolja a kihívó kérdését, akkor a párbaj úgy folytatódik, hogy a műsorvezető a kihívónak ad kérdést.
–  Ha a kihívott nem tudja megválaszolni a passzolt kérdést, a szokásos módon kiesik a játékból.
– A passzolási lehetőség halmozható, azaz egy párbajon belül akár több is felhasználható, bármikor. (A kihívottaknak nincs ilyen lehetőségük.)
– Ha a kihívó játékosnak még van passzlehetősége, jó válasz hiányában a 20 mp leteltével az automatikusan felhasználásra kerül.

A kihívó saját döntése alapján nem szállhat ki a játékból az első 5 párbaj alatt. Az 5. sikeres párbaj után azonban a következő döntési helyzetbe kerül: kiszállhat a játékból a bankban addig összegyűlt nyereményének felével, vagy tovább kockáztathat a teljes összegért küzdve, és azt gyarapítva, amelyhez segítségül egy plusz életet kap.

Ha a további játék mellett dönt, a kihívó legközelebb a 7. sikeres párbaj után dönthet úgy, hogy kiszáll – ekkor már az addig összegyűlt pénz 75%-a lehet az övé. Az azt követő párbajok mindegyike után már a teljes összeget hazaviheti, ha úgy dönt, hogy befejezi a játékot. Ha bármikor ront, és már nincs élete, üres kézzel kell távoznia.

 

A kérdések:

A kérdések betűkitöltő jellegűek: a keresztjetvények és az akasztófajáték feladványaihoz hasonlóak. A kérdés után a játékosok láthatják a helyes válasz betűinek helyeit, melyek közül általában (nem mindig) néhány betű meg is van adva. Példa:

Hogy hívják a Beatles egyik tagját? _ au_    _ _ _ _ _ _ _ _ y

A kérdések hétköznapi jellegűek, történelem, popzene, politika és egyéb témában. A játékosnak 20 mp áll rendelkezésére, hogy hangosan, pontos, egyértelmű választ adjon.  Ez alatt az idő alatt lehet találgatni, halmozni a válaszokat, mert ez nem minősül automatikusan rossz válasznak. Példa:

Ha a kérdés az, hogy „Hány fekete mező van egy sakktáblán?”, a játékos akármennyi számot mondhat a 20 mp alatt. Ha ezek között szerepel a jó válasz (32), akkor helyes a válasz.  Folytatódik a játék.

Egyes esetekben több helyes válasz is lehetséges, de csak az minősül jónak, amely megfelel a megadott sémának, és egyezik azzal, amit a szerkesztők a számítógépben megadtak.

 

Nyeremények:

A nyereménytábla (a 10 érme értéke) a következőképpen néz ki:

1.000.000.- 1.000.000.-
500.000.- 500.000.-
250.000.- 250.000.-
125.000.- 125.000.-
100.- 100.-

 

A nyereményekkel kapcsolatban fontos információ, hogy valamennyi nyeremény bruttó összeg, tehát abból a hatályos adótörvényeknek megfelelően SZJA kerül levonásra. A kifizetés átutalással történik a játékosok szerződésében foglaltak szerint.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap és a műsor szerkesztősége a műsorváltozás jogát fenntartja! Amennyiben bármilyen körülmény miatt a szerkesztők a szabályok megváltoztatását szükségesnek tartják, azt függetlenül az alapvető műsorleírástól, végrehajtják, a megváltozott körülményekről a játék résztvevőit tájékoztatják. Vitás kérdésekben mindig a műsor kreatív producere dönt.

Elérhetőségeink:
maradjtalpon@mtva.hu
Maradj Talpon! Facebook
Maradj Talpon!
 Instagram